Zadanie stacji demontażu pojazdów jest dosyć proste bo polega ono na demontażu samochodów, które nie nadają się do dalszej eksploatacji.
Żeby legalnie złomować samochody musimy posiadać zezwolenie na prowadzenie stacji demontażu pojazdów wydawaną przez urząd marszałkowski w zależności od województwa, w którym chcemy rozpocząć taką działalność.
W tym wpisie opiszę sam aspekt działalności oraz strategii marketingowej, której możemy obrać decydując się na prowadzenie takiej działalności ponieważ samo pozwolenie na otworzenie takiej działalności to zupełnie odrębny i zarazem obszerny temat.
Jakie koszty posiada stacja demontażu pojazdów?
Z doświadczenia wiem, że nie da się prowadzić stacji demontażu pojazdów w pojedynkę, potrzebujemy co najmniej 2-3 pracowników, jeden z nich będzie odpowiadał za holowanie samochodów oraz wydawanie niezbędnych wniosków do miejsca demontażu oraz dwóch, którzy będą odpowiedzialni już za sam demontaż pojazdów.
Dla pracowników na samym początku będziemy potrzebowali narzędzi, podnośnika, ubioru, dodatkowego oświetlenia i wszystkich zlewek oraz zbiorników na paliwa oraz oleje spuszczane z samochodów.
Oprócz kosztów zatrudnienia pracowników prowadzenie takiej działalności to przede wszystkim koszt zakupu lawety (a najlepiej 2 lawet, w przypadku awarii jedna posłuży jako zastępcza) warto także zrobić dodatkowe uprawnienia na kat. B+E, która umożliwi nam holowanie dwóch pojazdów na raz.
1500 - 6000 zł.
To nie wszystko, samochody oraz przyczepy trzeba ubezpieczyć. Koszt ubezpieczeń to zazwyczaj do 1000zł od pojazdu i 300 za przyczepę.
Kolejny koszt to paliwo ponieważ większość pojazdów przeznaczona do demontażu nie jest w stanie poruszać się samodzielnie. Musimy się liczyć, że załadowana laweta będzie palić 9-10 litrów ropy na każde 100km.
Nie możemy zapomnieć o koszcie prądu⚡do obsługi podnośnika i oświetlenia jeżeli chodzi o koszt prowadzenia już samej stacji demontażu.
Na czym zarabia stacja demontażu pojazdów?
Stacje zarabiają głównie na odzyskanym złomie oraz sprawnych częściach z samochodów, które uda im się pozyskać.
Dodatkowo stacja demontażu odsprzedaje oleje i inne płyny, które później są przetwarzane poprzez firmy, które mają koncesje.
Opony - czasami zarobisz czasami dołożysz
W zależności od stanu opon stacja demontażu może odsprzedać je dalej jeżeli są one w dobrym stanie przeważnie jednak opony znajdujące się w takich pojazdach nie nadają się do niczego i za ich utylizację trzeba będzie zapłacić.
Najbardziej korzystne stawki zaoferują nam stacje, które będą jak najbliżej miejsca prowadzenia działalności.