W dzisiejszych czasach, kiedy internet stał się centralnym źródłem informacji, prowadzenie bloga to nie tylko forma wyrażania siebie, ale także strategia marketingowa mająca na celu dotarcie do szerokiego grona czytelników.
Jednakże, aby osiągnąć sukces w dziedzinie blogowania, niezbędne jest zrozumienie skomplikowanego świata SEO (Search Engine Optimization) i umiejętne wykorzystanie go w tworzeniu treści.
W tym artykule zajmiemy się kluczowymi aspektami, które pomogą Ci napisać bloga pod SEO w sposób efektywny i przyciągający uwagę.
Struktura strony internetowej pod seo - jak zaplanować strukturę stony WWW?
Rozpoczniemy od zagłębienia się w tajniki optymalizacji treści, przyjrzymy się, jak wybierać odpowiednie słowa kluczowe, a także dowiemy się, jak napisać artykuł na bloga z myślą o pozycjonowaniu.
Przeanalizujemy strategie prowadzenia bloga firmowego, skierowanego na zdobycie uwagi potencjalnych klientów. Ponadto, eksplorować będziemy pomysły na teksty blogowe, które nie tylko przyciągną czytelników, ale także zwiększą widoczność Twojego bloga w wyszukiwarkach internetowych.
Czytając dalej, odkryjesz czynniki, dzięki którym Twój blog wskoczy na o wiele większy poziom. Zwiększysz konwersje oraz zaufanie do marki.
Artykuł jest polecany dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z blogowaniem oraz dla średnio-zaawansowanych.
Miłej lektury 😄
1. Słowa kluczowe - pierwszy krok podczas planowania wpisu na bloga
Słowa kluczowe to pierwszy krok w procesie tworzenia blogowych treści. To one determinują, w jaki sposób czytelnicy odnajdą nasze artykuły w oceanie informacji internetowej. Wybór właściwych słów kluczowych jest nie tylko fundamentalny dla skutecznej optymalizacji pod SEO, ale także kluczowy dla dotarcia do docelowej grupy czytelników.
Analiza słów kluczowych pozwala precyzyjnie zrozumieć, jakie frazy są najbardziej poszukiwane przez użytkowników internetu w związku z danym tematem. Wprowadzając je do treści bloga, zwiększamy szanse na pojawienie się naszego artykułu w wynikach wyszukiwania.
Dlatego też, zanim zaczniemy pisać, warto je zdefiniować. Zazwyczaj jest to od 1-3 słów kluczowych na artykuł, nie powinniśmy przesadzać z ich ilością.
Darmowe sposoby na pozyskanie słów kluczowych pod pozycjonowanie w Google
2. Unikalna treść oraz merytoryczność wpisu
Po ustaleniu słów kluczowych przychodzi czas na tworzenie treści. Warto na tym etapie przejrzeć konkurencję (jeżeli konkurencja prowadzi działania content marketingowe) i sprawdzić jak do tematu podszedł ktoś inny.
Dzięki temu unikniemy duplicate contentu (tj. zdublowanej treści) co mogłoby spowodować zaniżenie w SERP'ach naszego własnego wpisu oraz inspirację/koncepcję na nasz własny artykuł.
Ważne jest, aby pisane przez nas teksty były unikatowe, niepowtarzalne i przynosiły czytelnikom nowe, wartościowe informacje. Dzięki czemu maksymalnie zwiększymy szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Artykuły według różnych źródeł powinny być nie krótsze niż 1900-2000 znaków.
3. Merytoryczność artykułu blogowego
Swoim klientom w zależności od branży zalecam tłumaczenie tematów w artykułach od podstaw i w miarę możliwości zalecam nasycać treści mało znanymi wątkami co w oczach klientów buduję naszą wartość jako eksperta.
Jeżeli nasza branża może wesprzeć się badaniami/publikacjami naukowymi możemy je jak najbardziej podlinkować w treści naszego wpisu.
4. Nagłówki H1, H2 oraz meta title
Nazewnictwo nagłówków zastosowanych we wpisie jest kolejnym bardzo ważnym aspektem podczas tworzenia artykułu pod SEO.
Dobre zasady podczas tworzenia i oddzielania nagłówków w artykule:
- Nasz wpis musi posiadać jeden nagłówek H1 (najlepiej, aby był od identyczny jak URL naszego wpisu oraz meta Title tag).
- Nagłówki muszą oddzielać kluczowe treści na naszej stronie tak, aby maksymalnie ułatwić naszemu klientowi poruszanie się po stronie.
- Wpis musi posiadać stopniowanie nagłówków tj. H1, H2, H2 itd.
(Struktura H1, H2, H3.. jest również poprawna). - Nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe.
5. Zdjęcia oraz materiały wideo w artykule
Tworząc już blisko ponad 200 artykułów pod SEO zauważyłem, że algorytm Google promuje zdjęcia, które nie są stockowe, oczywiście nadal możemy stosować stockowe zdjęcia, ale z jakiegoś powodu algorytm premiuje te wykonane przez nas.
Zdjęcia dodawane na strone powinny być dodawane w formacie ".webp", który maksymalnie zredukuje wagę pliku i dodatkowo pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie.
Jeżeli chodzi o materiały wideo to jak najbardziej możemy je umieszczać, warto tak samo jak w przypadku zdjęć wrzucać je w formacie premiowanym przez google czyli ."webm".
6. Linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne
Tworząc wpis powinniśmy go znaleźć jak najwięcej punktów, z których będziemy mogli odnieść w inne miejsce na naszej stronie tj. do produktów, innego wpisu itd.
Roboty google, które poruszają się na naszej stronie szukają takich linków i dzięki ich anchor textom są w stanie lepiej zrozumieć o czym jest dana strona.
Linkować możemy zarówno poprzez treść jak i zdjęcia, powinniśmy stosować różne rodzaje anchor textów (znane wszystkim "tutaj", "tu", "kliknij tutaj" itd. są także zalecane ponieważ wygląda to naturalnie).
7. Spis treści (table of contest)
Oprócz ułatwienia poruszania się na naszej stronie, zastosowanie spisu treści w artykule nie ma wpływu na jego pozycję w internecie jednak jeżeli google zacznie wyświetlać odnośniki do nagłówków możemy w łatwy sposób zwiększyć CTR naszej strony ponieważ mogą się one wyświetlać łącznie z wynikiem naszego wyszukiwania.